Kobiety coraz częściej i chętniej podejmują się prowadzenia własnego biznesu.
I bardzo słusznie. Rozwijanie i wzmacnianie postawy przedsiębiorczej jest bardzo pożądaną cechą w dzisiejszym świecie. A kobiety mają coraz więcej do zaoferowania biznesowi, zwłaszcza gdy w prowadzeniu przedsiębiorstwa zaczynają pojawiać się komplikacje i trudności, co przecież jest sprawą dość powszechną i nikogo nie dziwiącą. Właśnie w takich sytuacjach na jaw wychodzą te cechy, które pomagają sprostać wyzwaniu. Kobiety mają ich aż nadto. Wystarczy wskazać na sprawność werbalną, umiejętność czytania mowy ciała, cierpliwość, empatię czy umiejętność działania i myślenia wielotorowego. To są cechy przydatne nie tylko w biznesie rozumianym jako własna działalność, ale i w pracy zespołowej. Kobiety dodatkowo umieją postrzegać różne sprawy w szerokim kontekście, a także długoterminowo planować i negocjować. A to bardzo ważne w prowadzeniu własnej firmy. Tych cech można by wymieniać jeszcze co najmniej kilkanaście, ale chodzi przede wszystkim o to, że kompetencje, które kobietaposiadają kobiety bardzo dobrze sprawdzają się w biznesie, co pokazuje coraz większa liczba firm zarządzanych przez kobiety lub firm, których właścicielkami są panie.
Innymi ważnymi cechami pań są lojalność, ugodowość czy komunikatywność. Lojalność w dzisiejszym świecie wydaje się, że przeżywa pewien kryzys. Co prawda różne sklepy czy całe marki kuszą klientów promocyjnymi programami lojalnościowymi (karty zniżkowe, zbieranie punktów, kupony zniżkowe na newsletterze i tak dalej), to z lojalnością w biznesie jako takim bywa już różnie. Wiadomo, że ludzie biznesu szukają okazji, korzystnych rozwiązań czy atrakcyjnych możliwości. Lojalność nie zawsze tu pasuje. Kobiety są bardziej skłonne do zachowań lojalnościowych niż mężczyźni. Jest to cecha, która może być rozpatrywana pozytywnie i negatywnie. No bo zamiast zyskać coś konkretnego, panie wolą pozostać lojalne danej marce, dostawcy czy współpracownikowi. Oczywiście może to zaprocentować w przyszłości i przynieść dużo większe korzyści niż chwilowe łapanie okazji. Jest to jednak pewne ryzyko, z którym panie bardzo dobrze sobie radzą. Ugodowość z kolei pozwala na łagodzenie konfliktów lub nie dopuszczanie do nich. To również bardzo ważna cecha w biznesie. Zamiast kłócić się ze wszystkimi dookoła, panie budują miłą atmosferę wzajemnego szacunku, dzięki czemu zyskują klientów lub współpracowników, z którymi utrzymują całkiem sympatyczne biznesrelacje.
O roli komunikatywności w biznesie powstały setki, jak nie tysiące książek. Eksperci wskazują, że jest to cecha wręcz niezbędna do tego, by odnieść sukces. Spotkania biznesowe, umiejętność czytania z mowy ciała i rozumienia komunikatów niewerbalnych to potężna broń w rękach bizneswoman. Oczywiście im bardziej się ją szlifuje, tym jest ona skuteczniejsza. Jednak panie zdają się mieć szósty zmysł i wyczuwają lub rozumieją doskonale podteksty czy właśnie komunikaty niewerbalne, co ułatwia im współpracę i pozwala uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.